torsdag 10 september 2015

cute-stuff-hybris.

Vid skymningen av födelsedagsfiranden satt jag hemma med en ny hög teckningsmateriel. Svarta bläckpennor, vanliga torra ritpennor, block, och sist men inte minst en hög promarkers, alltså ett gäng överdimensionerade tuschpennor i himlens alla färger.
Som en vind ilade jag över hela internet (eller vi kan låtsas i alla fall) och tittade på säkert tusen tutorials och time lapse-videor för att förstå hur jag skulle använda dem. Jag gillar den pastelliga känslan av vanliga, penniga, torra färgpennor, men vem kan inte älska såna här starka och klara färger?
Alltså ritar jag numera endast cutesy manga-inspirerade figurer. Nästan. Det stämmer för de senaste dagarna i alla fall. Förhoppningsvis finns det ett uns feminism kvar i dem. Och utmanades av Mr Filmfotograf att teckna mig själv som enhörning så jag anser ovanstående vara första steget till vinst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar